Nowy gaz R1234yf - serwis i napełnianie
Zmiany w przepisach
Kontynuując walkę z globalnym ociepleniem, Unia Europejska wprowadziła kolejne przepisy mające uczynić nowe pojazdy bardziej ekologicznymi. Pomysł urzędników dotyczy nowego czynnika klimatyzacji. Zmiany te nie wpłyną pozytywnie na portfele kierowców. Od roku 2017, każdy nowy pojazd sprzedawany na terenie Unii Europejskiej będzie musiał mieć zastosowany czynnik klimatyzacji - R1234yf. Zastąpi on stosowany dotychczas R134a. Niestety, nowy czynnik jest znacznie droższy od starego. Ma to wpływ nie tylko na koszty produkcji samochodów, lecz również ich serwisu. Koszt napełnienia całego układu wzrasta z dotychczasowych 170-250 zł, do nawet 1000 zł. Co więcej, czynnik R1234yf wymaga wymiany co 2 lata.
Identyfikacja czynnika podczas serwisowania R134a/R1234yf
Nasza maszyna ma wbudowany czujnik identyfikacji zastosowanego czynnika w pojeździe. Rozwiązanie to pozwala na uniknięcie konsekwencji omyłkowego wymieszania czynników R134a i R1234yf ze strony operatorów, poprzez wykonanie analizy gazu zawartego w samochodowym układzie klimatyzacji. Zestaw pozwala, więc na uniknięcie uszkodzenia układu na skutek zanieczyszczenia mieszanką czynników.
Serwis
klimatyzacji
Układ klimatyzacji reguluje temperaturę we wnętrzu pojazdu oraz osusza powietrze. Po sezonie zimowym należy sprawdzić działanie układu. Specjaliści sprawdzą ilość czynnika chłodniczego, wymienią olej, filtr kabinowy oraz przeprowadzą dezynfekcję układu.
Więcej